Llegeix aquest article a:

Prop de 400 directius del sector carni es van reunir al 17è Congrés AECOC de Productes Carnis i Elaborats

Els carnis suposen el 16% de la despesa en productes bàsics de la cistella de la compra.

Divendres 10 març 2017 (fa 1 anys 4 mesos 10 dies)
AECOCEmpresaAECOCEspanya

AECOC 1

AECOC va reunir els dies 7 i 8 de març a Lleida a prop de 400 directius del sector carni en el seu 17è Congrés de Productes Carnis i Elaborats. El Punt de Trobada va abordar les claus de la indústria càrnia, un pilar fonamental per a l'economia espanyola, que arriba a una xifra de negoci de més de 22.000 milions i representa prop del 2% del PIB. La cita va comptar amb la participació de ramaders, productors, elaboradors i distribuïdors per dotar de major competitivitat a la cadena agroalimentària de manera global.

El Congrés AECOC va oferir les claus per millorar aspectes com la sostenibilitat i l'eficiència de la cadena agroalimentària i posar en valor el paper del sector primari, oferint transparència a un consumidor que cada vegada dóna més importància a la proximitat. En aquest sentit, les seccions càrnies dels supermercats i hipermercats s'han convertit en un dels objectius estratègics de la distribució ja que es tracta d'una categoria amb una alta freqüència de compra, capaç d'atreure al consumidor al punt de venda.

Així, el director de Vendes de Nielsen España, Pedro José Domínguez, va fer un recorregut per les tendències més recents del mercat i com donar resposta als reptes als quals s'enfronta la indústria càrnia: evolució de la demografia, salut, conveniència, necessitat de posar en valor les categories de producte i el paper dels productors i venedors.

En aquest sentit, el ponent de Nielsen va afirmar que el 16% de la despesa total en productes bàsics de la cistella de la compra correspon a productes carnis: en concret, l'11% de carn, el 5% de xarcuteria i el 0,3% de plats preparats carnis. Els carnis generen una despesa anual de 13.400 milions d'euros anuals. El ponent va afirmar així que "la carn fresca és la secció que més aporta als ingressos totals d'una botiga".

Dins de la categoria de carn, dues terceres part de la despesa corresponen a pollastre i a porc, tot i que mostren una tendència a la baixa. El boví, amb el 14%, s'ha mantingut estable; mentre que el xai ha guanyat presència, encara que de moment arriba únicament el 5% de les vendes de carn fresca.

En qualsevol cas, les dades presentades pel ponent de Nielsen apunten que, tot i la importància dels carnis, la carn fresca va tancar l'any 2016 sense créixer en vendes, mostrant un comportament pla, el que contrasta amb el marcat creixement registrat per altres frescos com les fruites i verdures, que van créixer el 8,6% i el 4,5%, respectivament.

Per la seva banda, el Global Strategist Animal Protein de Rabobank, Justin Sherrard, va assegurar que el mercat ha canviat i la gent menja menys carn, però encara hi ha oportunitats, especialment pel que fa a les exportacions. Sherrard va afirmar que el consumidor cada vegada mostra més interès pels processos de producció de carn, valorant especialment els productes orgànics i naturals. Aquesta tendència es desenvolupa en paral·lel a un creixent interès per la cura de la salut del propi consumidor.

Sherrard va oferir en la seva ponència les claus per identificar noves oportunitats i reptes en la indústria de la proteïna animal a través d'una major eficiència en la producció, un millor accés als mercats en creixement i models més sòlids de cadena de subministrament.

Venda online de carn

El congrés va comptar també amb la participació de dos ponents d'Ulabox: la Business Unit Leader de la divisió de Fresc, Refrigerat i Congelat, Carmen Wilke, i el Business Unit Manager, Ignasi Güell, que van compartir aprenentatges i bones pràctiques en la venda en línia de carn. En aquest sentit, el 80% dels clients d'Ulabox utilitza ja la plataforma per comprar productes frescos. En només un any, Ulabox està trencant els esquemes tradicionals i les barreres del canal en línia. Ulabox va explicar en aquesta ponència en què consisteix el seu model de negoci, com es treballa amb els proveïdors de la categoria de carn i com es converteix l'experiència en una oportunitat per al client.

A més, el CEO de Bor Market, Juanjo Berlanga, va oferir una ponència titulada "Frozen butcher: el carnisser de la secció de congelat" en què va abordar els canvis en l'estil de vida dels consumidors i va explicar la seva experiència en la venda de carn congelada. Bor Market compta amb una gamma de productes carnis gourmet congelats. Per la seva banda, el carnisser d'Antica Macelleria Cecchini, Dario Cecchini, va parlar en "To beef or not to beef" de la seva experiència de 40 anys a la recerca dels millors talls i cocció per a cada peça de carn.

Com negociar en la compravenda

Per la seva banda, màxims directius de Campofrío, DIA, Eroski, Reyes y Varón, Martín Martín, Aneccop S. Coop, Grupo Codorníu i Pescanova Alimentación van participar en la segona jornada del congrés en una taula debat per posar en comú quines són les pràctiques que de veritat funcionen en la negociació de compravenda de carn. Què cal fer per vendre més? Es pot comprar i vendre bé carn o els fabricants i distribuïdors estan destinats a no entendre's?

Van aportar la seva visió el director general de DIA España, Luis Martínez;l'exdirector de Compres i d'Aliances comercials d'Eroski, Gozton Elizburu; el director de Vendes de Campofrío España, Juan López; l'adjunt a Direcció General de Reyes y Varón, Francesc Susín; el conseller de Martín Martín, Jesús Pérez; el subdirector general d'Anecoop S. Coop, Francisco Borrás; el director comercial de Grupo Codorníu, Andreu Galindo; i el professional independent José Ignacio Caballero.

Finalment, el bloc "Diferenciar-se: tot està per fer" va comptar amb la participació del ramader ecològic de Carns de Confiança Enric Camprubí, el carnisser Pepe Chuletón i el CEO de Galo Celta, moderats pel Mago More. Per finalitzar el programa, l'empresari i conferenciant Alex Rovira va oferir una ponència sobre el món que ve.

Va clausurar l'esdeveniment el president de Comitè de Carns d'AECOC, Joan Carles San José.

Març de 2017/ AECOC.

Notícies d'empresa

Danish Crown ven la seva filial d'Estats Units Plumrose14-març-2017 fa 1 anys 4 mesos 6 dies
Danish Crown adquireix Leivers Brothers Ltd06-març-2017 fa 1 anys 4 mesos 14 dies

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags