AINIA apunta que hi ha confusió en l'aplicació del Reglament sobre informació al consumidor

Al voltant del 50% de les sancions a la indústria agroalimentària es centren en l'etiquetatge.

Dimecres 18 febrer 2015 (fa 2 anys 8 mesos 2 dies)

ainiaMitjançant un comunicat de premsa, AINIA Centre Tecnològic, ha fet una valoració dels primers de tres mesos de l'aplicació del reglament de la UE sobre informació al consumidor i etiquetatge dels aliments. Aquest reglament marca els requisits que han de complir les etiquetes del productes alimentaris envasats i són diverses les qüestions que plantegen major confusió en la indústria a l'hora de la seva aplicació.

José María Ferrer, cap del departament de legislació d'AINIA Centre Tecnològic, apunta: "La confusió central atén una inadequada interpretació que es fa del reglament. En concret, la identificació de l'origen dels productes i la gestió de la informació relacionada amb els al·lèrgens, són dues de les qüestions que generen més dubtes per part de la indústria a l'hora d'incorporar-se de forma adequada i obligatòria al nou etiquetatge d'aliments. Amb relació a la informació d'al·lèrgens tant en productes envasats com aquells que es dispensen en canal Horeca, s'està a l'espera del Reial Decret que reguli aspectes com la informació alimentària obligatòria dels aliments que es presentin sense envasar per a la venda al consumidor final (granels) i a les col·lectivitats (Horeca) els envasats en els llocs de venda, a petició del comprador".

Una altra confusió generalitzada per part de la indústria es dirigeix a la informació nutricional que ha d'aparèixer en l'etiquetatge. Actualment, la seva inclusió és de caràcter voluntari, a partir del 13 desembre de 2016 serà obligatori. Aspectes com el valor energètic, els greixos, els greixos saturats, els hidrats de carboni, les proteïnes, els sucres i la sal. La confusió es centra actualment en que no té clar si realment és obligatori o no l'etiquetatge nutricional, certament és voluntari. No obstant això, aquells que incorporen aquesta informació han de respectar el que estableix el Reglament 1169/2011 de forma obligatòria.

D'altra banda, José María Ferrer apunta que "el consumidor valora el reforç a l'hora d'identificar millor els al·lèrgens i la fixació d'una mida mínima de lletra, en aquest punt la sensació és agredolça, ja que des del punt de vista de consumidors es queda encara petit, en canvi la indústria no opina el mateix".

Al voltant del 50% de les sancions a les empreses de la indústria agroalimentària es centren en errors en l'etiquetatge. Ferrer, apunta que "les principals conseqüències de les sancions són econòmiques, en alguns casos retirada de producte, re-etiquetatge, així com costos indirectes en forma de problemes amb clients i fins i tot qüestions que afectin la reputació del producte o la marca".

Dilluns, 16 de febrer de 2015/ AINIA.

Notícies d'empresa

Ricardo Mosteo, nou director de la D.O. Pernil de Terol17-febr-2015 fa 2 anys 8 mesos 3 dies

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags