Llegeix aquest article a:

Corporació Alimentària Guissona manté facturació i millora els seus resultats nets un 14%

Les vendes pugen a 1.463 milions d'euros, s'ha invertit 41,5 milions, un 15% més, i la plantilla s'ha incrementat en 127 persones, fins als 4.198 empleats/des.

Corporacion_Alimentaria_Guissona.jpg

Aquest exercici 2015 ha estat marcat per la deflació en les principals àrees de negoci (pinsos, carns i carburants), tot i això s'ha mantingut la facturació de 1.463 milions d'euros assolida l'any anterior i s'han pogut augmentar els volums comercialitzats i produïts de totes les línies d'activitat.

Pel que fa a resultats nets, aquests han millorat un 14,3%, fins a arribar als 43,8 milions d'euros. Igualment el cash flow net, es situa en els 76,1 milions d'euros, un 10,6% superiors a l'any anterior. Aquests augments responen a les millores de productivitat, a nous i millors productes així com importants inversions en tots els processos productius, línies de negoci de la societat i en la logística. En aquest sentit, durant 2015 s'han realitzat inversions per valor de 41,5 milions d'euros, un 15% més que en el passat exercici.

Malgrat les dificultats de la situació econòmica general i del consum en particular, aquestes xifres consoliden el model de negoci totalment integrat que es porta a terme, arribant al client final sense cap intermediari. Aquest model permet valoritzar i donar continuïtat a més de 2.000 explotacions ramaderes dels nostres socis, a crear 127 nous llocs de treball directe fins a arribar als 4.198 treballadors i molts més llocs de treball indirecte, així com generar una important activitat econòmica al nostre entorn pel nivell d'inversions realitzades.

Línees de negoci més importants:

Alimentació. La producció i la comercialització de productes alimentaris, com a activitat principal de Corporació, ha assolit la xifra de 828 milions d'euros.

El detall pels diferents canals de comercialització destaca principalment la venda directa a través de les botigues "bonÀrea" que ascendeix a 650 milions d'euros, un 1,37% superior al 2014. En volum s'ha crescut un 1,24%. Al final de l'exercici 2015 es disposava de 433 establiments "bonÀrea", 222 súpers "bonÀrea" i 211 botigues "bonÀrea", situats a Catalunya, Aragó, Castelló, Madrid, Guadalajara i Andorra.

En els altres canals de distribució -majoristes, Cash & Carry, Horeca, industrial i exportació-, s'han assolit els 178 milions d'euros, amb una disminució del 0,37% a causa de la deflació i un augment de volum comercialitzat del 3%.

Pinsos. Respecte a la fabricació i venda de pinsos, l'altra activitat important de Corporació, la producció anual en les 10 fàbriques de pinsos es situa en els 1.202 milions de tones de pinso, amb un augment del 2,14% respecte al 2014. La facturació ha pujat a 328 milions d'euros, amb un lleuger augment del 0,61% i afectat també per la deflació.

Enginyeria i Energia. En aquesta activitat les vendes han arribat als 246 milions d'euros, amb un lleuger increment de l'1,1% respecte al 2014 i afectat també per la important baixada del preu del petroli i en conseqüència dels carburants. Les vendes a la xarxa de 47 gasolineres "bonÀrea", que un any més continuen entre les més econòmiques d'Espanya, han aconseguint un volum de carburants venuts de 256 milions de litres, un 16% més que el 2014.

Sanitat Animal i Serveis Agropecuaris. Les vendes es situen en els 25 milions d'euros, un 4,9% inferiors al 2014. Cal destacar els serveis d'assessorament i gestió personalitzada, entre altres, que s'ofereixen a agricultors i ramaders.

Inversions:

L'exercici 2015 ha comptat amb un alt nivell d'inversió, concretament s'han invertit 41,5 milions d'euros, un 15% més que l'any anterior. S'han reforçat i millorat totes les línies de negoci, des de millores nutricionals i logístiques a pinsos fins a l'entrada en funcionament d'una nova sala semiautomàtica per al desossat de pernils curats i, sobretot, de la nova sala d'especejament de porcs del centre alimentari de Guissona, que ha doblat la seva capacitat i passa a ser una de les més modernes d'Europa. Al seu torn s'ha incidit molt en millores productives i de qualitat en les diferents línies de productes, logística de distribució, així com el compromís en elaborar productes carnis sense lactosa, sense gluten, etc.

Dijous, 14 d'abril de 2016/ Grup Alimentari Guissona.

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags