Llegeix aquest article a:

Casademont guardonada com a Pime de l'Any en els "Premios Crédito y Caución a la Internacionalización"

La companyia ha estat distingida per una de les seves estratègies d'expansió internacional basada en aliances amb socis locals per col·laborar en els àmbits tecnològic, comercial, legal o logístic.

CasademontCasademont, líder en l'elaboració de fuets i xarcuteria des de fa 60 anys, ha estat premiada ex aequo a la categoria Pime de l'Any en els "IV Premios Crédito y Caución a la Internacionalización" com a reconeixement a la seva estratègia d'internacionalització basada en un model d'aliances estratègiques amb empreses locals per col·laborar en àmbits com el tecnològic, comercial, legal o logístic.

Gràcies a aquesta fórmula, Casademont continua present en els lineals russos evitant el veto a les importacions de productes carnis transformats derivats del porc procedents d'Europa i que ha experimentat un notable creixement en vendes en aquest mercat. Un projecte també distingit amb el Premi al Millor Desenvolupament Alimentari produït al 2015 a Rússia i amb el Premi Pime Banco Popular i Vanguardia 2016 a les comarques de Girona.

"Es tracta d'una nova forma d'internacionalització basada en segellar un acord win-win amb un soci local per arribar a nous mercats sense dependre dels canvis polítics que es produeixin en el món", afirma Francesc Gómez, director general de la companyia. "La nova fórmula establerta amb els socis locals ens ha permès assegurar la presència de Casademont a Rússia i doblar les vendes en aquest país", afegeix.

Aquests premis estan organitzats per Crédito y Caución, l'operador líder de l'assegurança de crèdit interior i de l'exportació a Espanya, en col·laboració amb Expansión, IE Business School i Iberinform. El jurat està presidit per l'Alt Comissionat per a la Marca España i està compost per personalitats de reconegut prestigi com el President del Consell Assessor d'Expansión, Manuel Conthe; el president del Consell Rector de l'IE Business School, Guillermo de la Dehesa; el Director General de Crédito y Caución, Jacinto Iglesias; el Director de l'Observatori de Cash Management de l'IE Business School, Francisco López; el director d'Anàlisi Econòmica de l'IE Business School, Rafael Pampillón; el Director de Comerç Exterior de Crédito y Caución, Carlos Pobre; i el Director Adjunt d'Expansión, Manuel del Pozo. Casademont va recollir ahir el nou reconeixement en un acte celebrat a l'IE Business School a Madrid.

Jordi Bernardo, Director de Marketing de Casademont, i l'Alt Comissionat de la Marca España, Don Carlos Espinosa de los Monteros, President del jurat dels premis
Jordi Bernardo, Director de Marketing de Casademont, i l'Alt Comissionat de la Marca España, Don Carlos Espinosa de los Monteros, President del jurat dels premis

Ambiciós pla d'internacionalització

L'aposta constant per la innovació i la qualitat dels seus productes ha estat clau en l'ambiciós pla d'internacionalització. Actualment, les vendes de Casademont fora del mercat espanyol pugen al 55%, amb l'objectiu d'arribar al 70% en els propers anys. La companyia exporta als 5 continents amb especial demanda per part dels països del centre d'Europa i Sud-amèrica. Actualment, els esforços de la companyia estan centrats en consolidar el seu mercat a Amèrica del Nord.

Casademont va néixer fa més de 60 anys, quan Jaume Casademont va decidir seguir la tradició xarcutera dels seus pares i avis -que elaboraven fuets a la masia familiar des de principis de segle- i va obrir al 1956 un petit obrador per produir embotits de gran qualitat, especialment fuets, el producte estrella de Casademont. L'obrador es va anar ampliant i, ja en els anys 60, es va construir una fàbrica de 2.000 m2 al centre de Bescanó (Girona), seguida a finals de la dècada per una altra fàbrica de 3.500 m2 als afores de Bonmatí (Girona). En els setanta, l'èxit de demanda va portar a Jaume Casademont a ampliar la fàbrica de Bonmatí fins als 25.000 m2, el que va suposar un gran salt quantitatiu per a l'empresa, una de les primeres del sector a industrialitzar el producte artesà de forma massiva.

Avui, Casademont compta amb 40.000 m2 de fàbrica construïts en dos centres productius, un a Bonmatí i un altre a Palol de Revardit.

Dimecres, 7 de juny de 2017/ Casademont.

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags