Llegeix aquest article a:

Celebrat el Congrés AECOC de Productes Carnis i Elaborats

Segons Nielsen, la carn fresca redueix les seves vendes un 1,5% en referència al 2014, mentre la xarcuteria creix un 2,2%.

Divendres 11 març 2016 (fa 1 anys 7 mesos 12 dies)
AECOCEmpresaAECOCEspanya

AECOC.jpgAECOC, l'Asociación de Empresas de Gran Consumo, va reunir el 8 i 9 de març a Lleida, en el marc del Congrés AECOC de Productes Carnis i Elaborats, a més de 300 professionals del sector carni del país per analitzar l'evolució del mercat i els reptes per créixer de forma eficient i sostenible.

El Congrés va comptar amb la participació de professionals com Gema del Castillo, retail service account manager de Nielsen, que va analitzar l'evolució del mercat carni del país. I és que segons l'experta en distribució ens trobem amb una millora de la confiança del consumidor i una consolidació de la recuperació de la demanda a Espanya. Els productes frescos mostren una evolució positiva al llarg de 2015, tot i que cau el consum de carn amb una evolució molt diferent entre categories. La carn fresca redueix les seves vendes un 1,5% en relació al 2014, mentre que la xarcuteria creix fins a un 2,2%.

El pollastre es manté com a líder del mercat amb un 36% de les vendes de carn fresca, seguit del porc (30%) i del boví (14%). En xarcuteria, mantenen una bona evolució el pernil serrà i el gall dindi i pollastre cuit.

 

AECOC_congreso.jpg

Impacte de l'informe de l'OMS per al sector

Segons dades de Nielsen, l'anunci de l'Organització Mundial de la Salut sobre la recomanació de consum de carns ha marcat un punt d'inflexió per al mercat que ha afectat directament a la venda d'elaborats carnis i carn de boví fresca. L'informe va tenir un impacte tal en l'opinió pública que el sector va registrar una baixada de les vendes propera al 9% immediatament després de l'aparició de la notícia.

Per la seva banda, Nuria Tobia, new sectors mànager de Kantar Worldpanel, va assegurar en el marc de la Trobada que la categoria de carn elaborada és la principal afectada per l'informe, amb una caiguda en volum del 2,7% en les 9 setmanes posteriors a l'anunci. Així, la carn elaborada perd segons l'experta de Kantar, més de 500.000 compradors. Els productes més afectats: les hamburgueses (-9,2%), la carn picada (-4,1%) i les salsitxes (-10,2%). Tot i que els efectes de la notícia tenen una repercussió directa en les vendes de certes categories, afirma Tobia, que l'impacte es va suavitzant a mesura que passen les setmanes, amb una estabilització al llarg de 2016.

Casos d'èxit nacional i internacional

El programa del Congrés va recollir destacats casos d'èxit en el sector com el de la companyia Cascajares. El seu president Alfonso Jiménez, va analitzar en la trobada les claus de la seva última fita: ser la primera empresa espanyola d'alimentació que ven productes refrigerats a través d'Amazon.es.

Makro és una altra de les empreses que va exposar un cas d'èxit en el marc de la trobada. La companyia compta amb una iniciativa de responsabilitat social corporativa pionera en la distribució espanyola que ajuda a l'impuls de petits productors del sector primari amb risc de desaparèixer.

Bertín Osborne: De celebrity a empresari d'alimentació

La jornada de dimarts es va tancar amb una entrevista en directe a Bertín Osborne, un polifacètic artista que va compartir amb l'audiència les claus del seu negoci d'alimentació; Bertín Osborne Selección. Amb una oferta de productes exclusivament espanyols que ja està present en la gran distribució, Osborne va demanar als polítics que defensin internacionalment els productes espanyols perquè, segons ha dit, no pot ser que competim en desavantatge amb els productes italians, francesos i fins i tot sud-africans -en el cas dels vins- pel fet que no sapiguem "vendre" la marca Espanya internacionalment.

El Congrés va finalitzar amb les intervencions de Diego Pazos, doctor en enginyeria agrònoma, -per abordar les implicacions que pot tenir per al sector ramader el nou acord de lliure comerç entre els Estats Units i la Unió Europea-; José Miguel Mulet, professor de Biotecnologia de la Universitat Complutense de Madrid i Abel Mariné, professor de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de Barcelona, ​​que van reflexionar sobre el rigor científic d'algunes informacions aparegudes en els mitjans de comunicació. Va tancar la trobada Pep Torres, inventor i emprenedor, que va abordar els reptes d'innovar en el mercat carni.

Dimecres, 9 de març de 2016/ AECOC.

Notícies d'empresa

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags