Llegeix aquest article a:

Darrers mesos de les empreses d'alimentació per adaptar-se a la nova legislació sobre informació al consumidor i etiquetatge dels aliments

Conèixer la normativa que regula aquesta matèria permet que el desenvolupament del producte i la seva comercialització sigui més competitiva, i es percebi pel consumidor final com un element que aporta qualitat i seguretat al producte que adquireix.

Dimecres 15 octubre 2014 (fa 3 anys 8 dies)

ainiaLa majoria de les infraccions relacionades amb l'etiquetatge d'aliments es deu a errors en les etiquetes, falta d'informació sobre ingredients, o l'ús de mencions no autoritzades que fan referència a propietats i característiques dels aliments, així com denominacions que poden induir a error el consumidor sobre la naturalesa de l'aliment.

Conèixer la normativa que regula aquesta matèria permet que el desenvolupament del producte i la seva comercialització sigui més competitiva, i es percebi pel consumidor final com un element que aporta qualitat i seguretat al producte que adquireix.

A partir del 13 de desembre, nou etiquetatge en alimentsetiquetatge

Aspectes com la informació nutricional, els ingredients, la procedència de la matèria primera o fins i tot la mida de lletres, seran algunes modificacions que el consumidor notarà partir de desembre d'aquest any en l'etiquetatge dels productes alimentaris. Els canvis que marca el reglament 1169/2011, i que serà aplicable a partir del 13 de desembre de 2014, suposen per a la indústria alimentària un repte, en haver de modificar certs aspectes de la informació que contenen les seves etiquetes, perquè siguin més comprensibles per al consumidor final.

Segons els resultats d'una enquesta realitzada per Trace One, el 96% de les principals companyies del mercat de l'alimentació i distribució espanyola assegura tenir-les ja adaptades, almenys en la meitat dels seus productes. D'aquests, el 35% diu tenir la meitat a punt; el 42%, les tres quartes parts; i el 19%, tots els productes que comercialitza. No obstant això, les empreses del sector encara tenen molta feina per fer per poder adaptar-se als canvis que estableix la nova normativa que recull totes les obligacions legislatives existents en aquesta matèria, en una única disposició legal.

Un exemple de la importància d'un adequat etiquetatge es referència en l'estudi que han desenvolupat a França (Direcció General de la Competència, del Consum i de la Repressió del Frau de França - DGCCFR), en el qual es constata que de 622 revisions, hi ha 181 productes que no compleixen amb la normativa, especialment aliments que compten amb una denominació de venda descriptiva que confon sobre la seva veritable naturalesa, són els casos dels productes anomenats "preparació de...", "especialitats làcties", "barreges de greixos", etc.

Dilluns, 13 d'octubre de 2014/ AINIA.

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags