Llegeix aquest article a:

Espuña completa la compra de Pata Negra Jan S.L i consolida així la seva presència a Estats Units i Canadà

El mercat americà és prioritari en l'estratègia d'internacionalització de l'empresa catalana especialitzada en elaborats carnis.

EspuñaEspuña ha adquirit el 80,10% del capital social de Pata Negra Jan, S.L. Després d'aquesta operació, Espuña és propietària del 100% del capital de Pata Negra Jan, S.L. el que converteix a la gironina en propietària única de l'empresa americana Pata Negra LLC, especialitzada en l'elaboració d'embotits curats. Amb aquesta operació l'empresa càrnia catalana agilitza la seva entrada al mercat americà, tant amb productes fabricats a la planta d'Estats Units com a partir de l'exportació de productes fabricats a Espanya.

Si fins a la data Pata Negra només produïa xoriço, aviat oferirà també fuet, llonganissa o salami fabricats als Estats Units. D'altra banda, l'empresa també importarà pernils directament des d'Espanya el que permetrà als establiments d'Estats Units comercialitzar aquests productes a mitjans de 2016. D'aquesta manera Espuña segueix avançant per aconseguir, en un termini de tres anys, el 60% dels seus ingressos en el mercat internacional.

Un mercat potencial de 120 milions d'habitants

Durant 2016 Espuña pretén invertir al voltant de 1,5 milions d'euros a la planta de producció de Pata Negra LLC i passar dels 1.800m2 actuals a 2.520m2. Aquesta ampliació, amb la qual podran doblar la capacitat de producció de la fàbrica, permetrà augmentar de 3 a 6 assecadors i instal·lar una línia de llescats d'alt rendiment.

Segons Xavier Espuña, gerent d'Esteban Espuña, “El potencial del mercat americà és enorme. En un radi de 500km al voltant de la nostra fàbrica americana ja es concentren prop de 120 milions d'habitants, un públic exigent al que li interessen productes de xarcuteria tradicional de molt alta qualitat”.

Desenvolupament de la indústria xarcutera als Estats Units

Espuña preveu seguir invertint en les seves institucions americanes durant els propers tres anys. En aquest moment s'està treballant en la instal·lació d'una nova línia de llescats que permetrà laminar tant el producte fabricat en Gloversville –xoriço i llonganissa– com els pernils importats des d'Espanya. Aquesta ampliació té una primera fase de desenvolupament que finalitza abans de setembre de 2016. Segons Xavier Espuña, "la xarcuteria espanyola llescada i envasada és una línia de negoci poc explotada en l'actualitat, però amb un potencial de creixement molt gran". La gironina preveu disposar de fins a 5700 m2 l'any 2018.

Durant la segona fase d'ampliació de la planta americana, Espuña preveu iniciar el desenvolupament de nous productes carnis d'alta qualitat com "snacks", un concepte molt popular a Estats Units i un mercat que, tot i que molt ampli i competitiu, segueix estant en creixement.

Dimecres, 17 de febrer de 2016/ Espuña.

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags