Llegeix aquest article a:

Jin Guanglei: “Comunicar la qualitat única, original i exclusiva de l'porc espanyol és la clau per conquerir el mercat xinès”

El copresident de Yiguo, del Grup Alibaba, assegura que hi ha un gran potencial de creixement del sector en el mercat xinès si aconsegueix "entrar en la ment dels consumidors".

Dijous 30 novembre 2017 (fa 1 mesos 20 dies)

INTERPORC

El sector porcí ha de traslladar als consumidors xinesos "la qualitat única, original i exclusiva del porc espanyol", ha dit Jin Guanglei, copresident de Yiguo, la plataforma operativa més gran per negocis d'aliments peribles a la Xina que forma part del gegant de l'e-commerce Alibaba.

L'objectiu és que quan un consumidor vagi a un restaurant o es dirigeixi a Internet busqui porc espanyol, "si ho fan així seran els amos del futur", segons ha exposat Guanglei aquest matí a Madrid durant la seva intervenció en el "IV Fòrum Internacional del Sector Porcí: de la globalització a la connectivitat total ", organitzat per la Interprofesional del Porcino de Capa Blanca (INTERPORC).

El copresident de Yiguo ha explicat que el porcí espanyol té "un gran potencial de creixement" a la Xina. Només un percentatge molt petit de consumidors distingeixen les varietats de porc o el seu origen, el que suposa "una oportunitat per entrar en la ment del consumidor xinès fent marca país".

Ha posat l'exemple del salmó procedent de Noruega, que ha superat els seus principals competidors gràcies a les activitats de comunicació realitzades al país asiàtic. Avui, el consumidor xinès pensa que el salmó noruec és superior a altres, "i això és el que ha de fer el sector porcí espanyol, donar a conèixer la seva marca i donar-li notorietat", ha assenyalat.

En la mateixa línia s'ha expressat Adrienne Egger, consultora de Gira Food, que veu en països com la Xina, el Japó o Corea del Sud veritables oportunitats de creixement per al sector. En els propers anys, ha dit, la Xina continuarà demandant importants quantitats de porcí, tot i això, ha matisat, "no es registraran creixements com els assolits en els darrers anys, i especialment al 2016".

Jin Guanglei, copresidente de Yiguo, la plataforma operativa más grande para negocios de alimentos perecederos en China que forma parte del gigante del e-commerce Alibaba
Jin Guanglei, copresidente de Yiguo, la plataforma operativa más grande para negocios de alimentos perecederos en China que forma parte del gigante del e-commerce Alibaba

Seguretat alimentària, qualitat i innovació

L'economista Gonzalo Bernardos, ha destacat en la seva intervenció, en aquest IV Fòrum Internacional del Sector Porcí, la seguretat alimentària de la indústria del porc a Espanya, que en la seva opinió és "clau per triomfar" en els mercats emergents. Així mateix, "té un avantatge que ha de traslladar al públic", que es tracta d'una carn blanca i per tant molt més saludable, "però cal traslladar aquest missatge als consumidors ja que molts no ho saben".

Respecte a aquest tema, també Carlos Cabanas, secretari general d'Agricultura i Alimentació del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient (MAPAMA), ha ressaltat, que la carn de porcí és una carn "saludable i ha d'estar dins d'una dieta equilibrada" i ha destacat la importància del sector porcí espanyol, que "és el vaixell insígnia en innovació de tots els sectors agroalimentaris".

Així mateix el president d'INTERPORC, Manuel García, ha afegit que "hem de donar un gran pas i dedicar un temps important a la innovació, perquè vindran noves oportunitats i ens hem d'adaptar a elles". Segons García, el porcí és el sector que millor s'ha adaptat a la globalització gràcies a un model de producció únic, basat en la sostenibilitat, innovació i benestar animal. "Estem on volem estar i no és per casualitat, és fruit de l'esforç per seguir aquest exigent model i de la feina ben feta, que a més, és valorada internacionalment".

Per la seva banda, el director d'INTERPORC, Alberto Herranz, ha destacat que en totes les activitats que porta a terme la interprofessional es marca ambiciosos objectius en àmbits com la promoció nacional i internacional, la difusió de la bona tasca del sector porcí, l'impuls als sistemes d'informació o el suport a la innovació, tot per "ser útils al sector".

En matèria internacional per exemple, ha explicat Daniel de Miguel, director d'Internacional d'INTEPORC, que el principal repte a mitjà termini és aconseguir una marca pròpia dels nostres productes, "amb els quals també poder competir en nous canals de distribució, en un entorn de globalització i connectivitat total".

Dimecres, 29 de novembre de 2017/ INTERPORC:

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags