Llegeix aquest article a:

La indústria catalana del packaging debat els nous reptes estratègics del sector

Referents nacionals i internacionals van participar de la IV Immersió Estratègica del Clúster del Packaging

packaging_cluster.jpg

Empreses catalanes de tota la cadena de valor de l’envàs i embalatge van debatre el passat 6-7 d'octubre quatre àmbits estratègics, com són els de: disseny, branding i estratègica; tecnologia; sostenibilitat; i managment i innovació.

Més de 50 persones es van reunir per a compartir casos d’èxit, debatre reptes sectorials i detectar nous mercats i idees, on el president del clúster, Artur Costa, va emplaçar a tots els socis a utilitzar el clúster per a catalitzar projectes d’impacte i noves oportunitats de negoci.

Durant un dia i mig els assistents van participar de 12 sessions, amb ponents nacionals i internacionals, els quals van aportar contingut per ajudar a la reflexió estratègica del sector, promovent àmbits com la innovació, la col·laboració, la digitalització i la economia circular.

El consultor sènior de Smithers Pira, Dominic Cakebread, va ser l’encarregat d’obrir les ponències, on va mostrar les tendències i elements que marcaran les tendències del packaging. Alhora, va preveure un creixement mig anual al sector del 3,3%, impulsat pel creixement de l’envàs de plàstic rígid i el flexible.

A continuació, Enric Barba, assessor de negoci de Cirsa, va parlar sobre la gestió de la innovació i de la seva relació amb l’estratègica, posant èmfasi en assumir riscos i planificar bé tota execució. Com a exemple, va recordar la Batalla de Trafalgar, que amb una estratègia innovadora, va permetre als anglesos guanyar la batalla amb menys recursos.

PCjornada.jpg

Després de la pausa cafè, va ser el torn de Siemens, on els tecnòlegs Thomas Menzel i Javier Fernández, van mostrar com la digitalització està canviant la indústria, reduint el time-to-market, augmentant productivitat, fiabilitat i qualitat del procés industrial.

Marc Valls, impulsor de les relacions amb l’empresa per part de l’escola Elisava, va mostrar com treballa el centre, exemplificant amb casos concrets de treball entre empreses i estudiants i professors del centre, on va destacar el cas de llançaments de nous envasos innovadors amb l’empresa Estal Packaging.

I va tancar la sessió del matí del primer dia la Sandra Parcet, sòcia de Clase BCN, que va remarcar la importància de tenir una estratègia de branding que afecti a tots els nivells de l’empresa, així com un treball del tot col·laboratiu entre l’empresa i el dissenyador, per tal de dur campanyes exitoses.

La tarda de dijous es va iniciar amb la ponència de Carlos Cuffi, representant del Mobile World Capital Barcelona, i encarregat de parlar sobre transformació digital, suggerint elements com la incorporació de millenials a les empreses; incorporar noves tecnologies; tenir presència a les xarxes socials; i treballar en entorns oberts.

I el primer dia d’immersió el va tancar consultors d’innovació d’Ignite, on en Ferran Agúndez i en Xavier Ferràs, van fer una sessió sobre la relació entre el judo i el managment. Els assistents van conèixer els principis fonamentals del judo, i van poder realitzar a continuació una sessió pràctica per parelles.

El segon dia va arrencar amb una ponència per part d’Ecoembes, on el seu gerent d’empreses, Jorge Serrano, va exposar el seu model de gestió de residus, i el va contraposar amb el model de dipòsit, devolució i retorn que utilitza Alemanya, explicant les avantatges que comporta en l’eficiència de gestió el sistema actual. Alhora, va explicar el repte d’arribar a reciclar el 80% dels envasos, i algunes de les accions i projectes que s’estan duent a terme des de l’entitat que representa.

Seguint amb la sostenibilitat, va ser el torn de Lucasz Holec, que com a project managerde la Fundació Ellen Macarthur va explicar el pas del model lineal al circular, mostrant ja diferents casos d’èxit i exemples que s’estan duent a terme i implantant ja des de la indústria.

Com a cas d’exemple i membre de la fundació Ellen Macarthur, l’empresa Chep, mitjançant el seu responsable de màrqueting, Antonio Raimundo, va exposar el model empresarial de la companyia, i va emfatitzar en incorporar la sostenibilitat al model de negoci.

PCjornada2.jpgTambé la presència de Xavier Pascual, director del Saló Hispack, va servir per a remarcar la importància d’alguns dels conceptes que són a l’ordre del dia del sector, com són el e-commerce i la darrera milla; la sensibilitat social al packaging; els reptes tecnològics; així com la professionalització amb perfils de packaging manager dins de les empreses.

Finalment, va tancar la immersió la medallista olímpica Maribel Martinez, or a Barcelona 92 i actual membre d’Entrenadores de Talento, amb una emotiva ponència, va explicar la gestió d’equips per tal d’aconseguir resultats i objectius marcats, destacant l’esforç, la organització i la implicació a tots nivells per tal d’aconseguir resultats exitosos.

 

Octubre de 2016/ Packaging Cluster.

Notícies d'empresa

Betelgeux estrena nova web especialitzada en biofilms28-oct-2016 fa 1 anys 1 mesos 18 dies

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags