Llegeix aquest article a:

Més de 300 professionals del sector es reuniran al Congrés AECOC de Productes Carnis i Elaborats

S'abordaran els reptes d'un sector que centra totes les mirades, després del recent informe de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

Divendres 4 març 2016 (fa 1 anys 7 mesos 14 dies)
AECOCEmpresaAECOCEspanya

AECOC.jpgAECOC, l'Associació d'Empreses de Gran Consum, reuneix els propers 8 i 9 de març a Lleida als principals professionals del sector carni del país. Més de 300 directius i experts del mercat de productes carnis estaran presents per abordar els reptes d'un sector que centra totes les mirades, després del recent informe de l'Organització Mundial de la Salut (OMS). I és que després de la presentació del document el passat mes d'octubre, que recomanava consumir un màxim de 500g de carn vermella i "poca o gens" carn processada, el sector ha viscut uns mesos d'incertesa davant la reacció del consumidor.

En aquest marc, el Congrés AECOC de Productes Carnis, analitzarà l'impacte real de l'estudi en el del mercat de productes carnis, de la mà de professionals com Nuria Tobia, new sectors manager de Kantar Worldpanel.

Així mateix, Gema del Castillo, retailer services account manager i experta en distribució de Nielsen, mostrarà les dades claus en l'evolució del sector i les categories que estan guanyant i perdent pes.

Per la seva banda, José Miguel Mulet, professor de Biotecnologia de la Universitat Politècnica de València, reflexionarà sobre el rigor científic d'algunes informacions aparegudes en els mitjans de comunicació.

Lliure comerç entre la Unió Europea i els Estats Units

L'actualitat del sector ve també marcada per un possible acord de lliure comerç entre la Unió Europea i els Estats Units (TTIP). El TTIP suposaria un canvi en el model regulador per al intercanvi entre els dos continents de clar impacte en els mercats nacionals. Per això, destacats experts com Diego Pazos, doctor en enginyeria agrònoma i tècnic comercial agrari; Jim O'Toole, meat department manager de Bord Bia i Carlos Buxadé, catedràtic ETS Enginyers Agrònoms de la Universitat Politècnica de València, abordaran com afectarà aquest canvi a la ramaderia espanyola.

A la recerca de la proximitat

Alma Makro és una iniciativa de responsabilitat corporativa, pionera en la distribució espanyola, que promou l'impuls i la supervivència de petits productors del sector primari. Representants de l'empresa i productors explicaran de primera mà els beneficis del seu model de col·laboració.

Així mateix, altres figures com Alfonso Jiménez, president de Cascajares; Abel Mariné, professor emèrit en Nutrició i Bromatologia i Pep Torres, emprenedor i inventor, abordaran els reptes que ha d'afrontar el mercat en termes d'imatge, innovació i transformació digital.

Finalment, Bertín Osborne, també estarà present al Congrés per desvetllar com compagina la gestió de la seva empresa de productes d'alimentació 100% espanyola, amb la seva atrafegada agenda entre rodatges i camerinos.

Tot això, els propers 8 i 9 de març a la Llotja de Lleida, que es convertirà en el Punt de Trobada dels professionals del mercat carni espanyol.

Dijous, 3 de març de 2016/ AECOC.

Notícies d'empresa

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags