Llegeix aquest article a:

Nous materials, digitalització i emprenedoria

Membres de tot l’ecosistema del packaging van compartir experiències i posar en comú reptes estratègics del sector.
Membres de tot l’ecosistema del packaging van compartir experiències i posar en comú reptes estratègics del sector.

Directius i tècnics de grans empreses i pimes participen de la trobada anual, "VI Immersió Estratègica", organitzada pel Clúster del Packaging.

Clúster del Packaging

El Clúster del Packaging ha reunit més de 100 professionals de la indústria de l’envàs i embalatge en el marc de la VI Immersió Estratègica, que s’ha celebrat el 18-19 d’octubre a Sant Cugat del Vallès (Barcelona) amb el suport d’ACCIÓ.

La trobada ha treballat quatre temàtiques d’interès, com són l’economia circular; la gestió i metodologies d’innovació; l’estratègia i tendències de mercat; i les noves oportunitats de negoci.

Alhora, s’ha realitzat un taller d’innovació amb la metodologia Gamestorming per tal d’idear nous projectes en tendències pel sector com són el smart packaging; el packaging sostenible; el packaging actiu; el e-commerce i el delivery; la servitització, que ha servit també per a fer networking entre els assistents.

També s’ha aprofitat per visitar un dels socis de l’entitat, Hewlett-Packard, on s’ha visitat el demo center, que ha mostrat les novetats que presenta la impressió digital al sector de l’envàs i embalatge. També a la mateixa visita, els assistents han pogut conèixer la nova maquinària en impressió 3D que disposa la multinacional d’impressió, la qual revolucionarà el sector industrial els propers anys.

En total, s’ha comptat amb nou ponències de les temàtiques estratègiques; una taula rodona amb emprenedors; una dinàmica d’innovació per cocrear nous projectes; i una visita a un soci estratègic per a conèixer les novetats tecnològics en l’àmbit d’impressió.

El President del Clúster, el Sr. Artur Costa, va donar la benvinguda i va destacar que “l’èxit d’un clúster recau fonamentalment, no només en les empreses que el formen, sinó en les persones que el representen: tractores, inquietes, que tinguin la voluntat de donar a conèixer els seus projectes de present i futur”.

Va obrir la ponències de la Immersió Estratègica el Sr. Hector Robles, fundador de DOMO, on va explicar el moviment Honest Strategy: 3 claus per la empresa del segle XXI, parlant d’èxit, felicitat i sostenibilitat empresarial. A continuació, el Sr. Isidre Esteve, esportista del món del motor i fundador de la Fundació Isidre Esteve, va explicar claus com el treball en equip, la preparació i el entrenament, la confiança i les ganes d’aprendre, com a pilars per aconseguir reptes.

La segona part del matí, va estar orientada a l’economia circular. D’una banda, la Sra. Constance Ißbrücker, Cap d’Afers Ambientals a European Bioplastics, va explicar l’estat present i futur dels bioplàstics, amb les possibilitats ja reals d’ús en diferents aplicacions. I a continuació, va participar el Sr. Javier Peña, Director de ELISAVA i Director Científic de Materfad, que va mostrar l’evolució dels materials, mostrant exemples i possibilitats reals de dur a terme envasos amb materials innovadors i sostenibles.

A la tarda, en canvi, es va realitzar una dinàmica d’innovació, amb una metodologia del llibre Gamestorming, per a promoure idees de projectes entre els assistents, que va ser moderada per l’emprenedor Sr, Jordi Cusidó, de Garage Lab. I finalment, el dia va cloure amb una visita al demo center de Hewlett-Packard, soci alhora de l’entitat, que va ser un dels col·laboradors de l’esdeveniment.

El segon dia, va obrir les ponències la Sra. Begoña Hernández, directora comercial de Mecalux, que va parlar de com diferenciar-se mitjançant la innovació, amb elements com l’empatia i la creativitat com a claus fonamentals per aconseguir-ho. A continuació, el Sr. Jordi Armengol, gerent comercial de Ferrovial, va mostrar la situació del reciclatge dels envasos, amb dades concretes i legislació, posant el focus en àmbits de millora per a transicionar cap a l’economia circular.

Es va aprofitar la Immersió Estratègica per a presentar un estudi dut a terme per l’entitat, juntament amb altres clústers alimentaris, on s’ha estudiat el impacte de la digitalització del sector alimentari, on la Sra. Adriana Presas, Consultora d’IPSOS, va presentar les principals conclusions de l’estudi.

La immersió la va tancar el àmbit de les noves oportunitats de negoci, on d’una banda, la Sra. Anna Busquets, COO de DIME Network, va mostrar instruments per a promoure noves oportunitats de negoci per start-ups i clients. I de l’altre, el Sr. Ricard Castellet, COO de Barcelona Tech City, va parlar d’emprenedoria, mostrant el alt posicionament mundial que té Barcelona, que va concloure amb debat amb emprenedors, on van participar el Sr. Marc Bigas, CEO de Skutide, la Sra. Martina Font, Founder de Kartox; i el Sr. Jordi Berguinzo, CEO de Recircula.

23 d'octubre de 2018 - Clúster del Packaging

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags