Llegeix aquest article a:

Zoetis: Alberto Álvarez analitza el mercat de la carn de porcí a l'Assemblea General de Porcat

El passat 7 d'abril l'Associació Catalana de Productors de Porcí (Porcat) va celebrar la seva assemblea general a Caldes de Montbui, Barcelona.

Dilluns 18 abril 2016 (fa 1 anys 6 mesos 3 dies)

Zoetis.gifEl passat 7 d'abril l'Associació Catalana de Productors de Porcí (Porcat) va celebrar la seva assemblea general a Caldes de Montbui, Barcelona (Catalunya). Un any més va comptar amb el suport de Zoetis i a més, en aquesta ocasió, va participar Alberto Álvarez, Food Chain Director de la Unitat de Porcí de Zoetis, impartint una interessant ponència sobre hàbits de consum i els consumidors de la carn de porc.

Sota el títol de "Canvis en el mercat intern i extern de carn de porcí a Europa", Alberto va reflectir als socis de Porcat els aspectes claus que reclama el consumidor d'avui dia – seguretat alimentària, benestar animal, una producció propera i sostenible amb el medi ambient – i els fonaments sobre els quals es basa el consumidor a l'hora de realitzar la seva compra habitual, com són el preu, la innovació, la importància del factor salut i millorar l'experiència de compra, entre d'altres.

Part d'aquesta innovació s'aprecia ja en els mercats en els anomenats productes "on the go", o com explicava el ponent "nutrició de butxaca de fàcil consum". Es tracta de productes pràctics per emportar i poder menjar en qualsevol lloc, però sense deixar de banda l'aspecte saludable dels mateixos.

"Aquesta tendència "on the go" està creixent dia a dia – argumentada Alberto Álvarez – representant ja la despesa de 475 euros per persona a l'any. I la carn de porc s'ha d'adaptar a aquest tipus de consum i aprofitar aquesta nova forma de mercat". Per a això, segons va explicar l'expert, és necessari crear una cadena de valor més complexa, un millor desenvolupament de productes, nous mètodes de processament i empaquetatge, un sistema de distribució adequat a envasos més petits, així com unes condicions d'emmagatzematge i tipologia de punts de venda noves.

Un altre dels aspectes que va destacar Alberto Álvarez va ser la influència suscitada per l'anomenada Generació del Mil·lenni, Generació I, o més comunament coneguts com "Millennials", els joves que han assolit la majoria d'edat en el canvi de segle i el poder sobre el consum és clau, ja que, com va dir el propi Albert, "si no estàs en els seus canals, no existeixes...".

porcat01.jpg

14 d'abril de 2016 - Zoetis

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags