Efecte positiu del consum de carn vermella per a la gent gran

Un estudi realitzat pels investigadors del Centre d'Activitat Física i de Recerca en Nutrició de la Universitat de Deakin (Austràlia) ha mostrat que la combinació de consum de carn vermella i exercici físic pot ser la clau per reduir la pèrdua muscular relacionada amb l'edat.

Divendres 26 setembre 2014 (fa 2 anys 10 mesos 23 dies)

Un estudi realitzat pels investigadors del Centre d'Activitat Física i de Recerca en Nutrició de la Universitat de Deakin (Austràlia) ha mostrat que la combinació de consum de carn vermella i exercici físic pot ser la clau per reduir la pèrdua muscular relacionada amb l'edat, que influeix en el risc de caigudes i la capacitat de la gent gran per dur a terme les activitats del dia a dia, com ara aixecar-se d'una cadira. Davant d'aquests resultats positius, s'està ampliant l'estudi per avaluar l'efecte de l'augment de proteïnes en la dieta combinat amb l'exercici físic sobre la salut mental i el benestar de la gent gran.

Segons ha explicat Robin Daly, professor d'Exercici i Envelliment de la Universitat de Deakin, "la pèrdua de múscul i funció cognitiva (p.ex. memòria, parla, capacitat per llegir informació nova) són dues de les conseqüències més comuns de l'envelliment i estan relacionades amb la disminució de les capacitats funcionals del dia a dia i l'augment de risc de caigudes, així com la progressió d'altres malalties cròniques, com la demència i l'Alzheimer. Donats els resultats de l'estudi creiem que consumir 3-4 porcions de carn vermella a la setmana i combinar-ho amb entrenament físic podria ser la clau per mantenir el nostre cos i ment en condicions òptimes."

"La proteïna estimula la producció d'una hormona (IGF-1) central per al creixement muscular. Aquesta mateixa hormona també és necessària per al creixement i la funció de les cèl·lules cerebrals. Per tant, és concebible que la carn vermella magra combinada amb l'entrenament físic no només tindrà grans beneficis en la funció muscular, sinó que també millorarà el rendiment cognitiu i la salut neurològica".

La investigació es va realitzar amb 100 dones d'entre 60 i 90 anys durant quatre mesos i es van avaluar els efectes d'un entrenament de resistència progressiva combinat amb la ingestió d'una dieta rica en proteïnes, basada en carn vermella, sobre la grandària, força i funció del múscul.

Març de 2014/ Deakin University/ Austràlia.
http://www.deakin.edu.au/

Comentaris de l'article

Aquest espai no està orientat a ser una zona de consultes als autors dels articles sinó que pretén ser un espai de discussió obert a tots els usuaris de 333

Per comentar t'has de registrar a 3tres3 i accedir com a usuari.

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí

tags

Última hora

Butlletí de notícies sobre el sector carni porcí

No estàs subscrit a la llista

30-juny-201723-juny-201716-juny-201709-juny-2017

Accedeix i apunta't a la llista

Encara no ets usuari de 333?Registra'ti accedeix a preus de porcí, buscador...
És gratuït i ràpid
Ja estàs registrat a 333?ACCEDEIXSi has oblidat la teva contrasenya te l'enviem aquí